Sådan virker Storebuddy i praksis

Med Storebuddy automatiseres de tunge og trivielle regnskabsopgaver, og det bliver nemmere at finde de fejl, som uundgåeligt opstår, når der skal holdes styr på mange bolde på én gang.

Book et opstartsmøde

1. Opret forbindelse

– mellem webshop, betalingsgateway, indløsere og regnskab med StoreBuddy.

2. Sæt bogføringen op

– så alle ordrer, betalinger, udbetalinger og så videre bliver bogført korrekt.

3. Slå regnskabet på autopilot

– så du praktisk talt kun skal beskæftige dig med det, når der er opstået fejl.

Der opstår nemt fejl i bogføringen af din webshop

– fordi du skal holde øje med alt for mange ting på en gang.

Book et opstartsmøde

Slip af med de 4 største tidsrøvere i din bogføring

– og få større sikkerhed for, at regnskabet stemmer

Bogføring af ordrer og kreditnotaer

Bogføringen af alle ordrer automatiseres, så du ikke skal tage dem manuelt i dit regnskabsprogram. Samtidig slipper du for at oprette kreditnotaer manuelt for returvarer eller afbestilte ordrer.

Bogføring af udbetalinger fra indløserne

Storebuddy automatiserer bogføringen af de udbetalinger, du modtager fra din indløser, og beregner og bogfører alle gebyrer rigtigt. Det sparer dig for at skulle importere CSV-filer i regnskabsprogrammet, beregne gebyrer og bogføre det hele manuelt.

Bogføring af betalinger og refusioner

Storebuddy henter alle betalinger og tilbagebetalinger fra din betalingsgateway og matcher dem med dine ordrer. Så slipper du for at jagte de mange linjer i udbetalingerne fra din indløser manuelt igennem for at finde de enkelte betalinger.

Afstemning af din webshop

Afstemningen af din webshop bliver meget nemmere og mindre tidskrævende at foretage med vores afstemningsrapport. Det sparer dyre bogholder- og revisortimer og giver større sikkerhed for, at du finder og retter alle de fejl, der opstår.

Få styr på udbetalingerne fra din kortindløser med Storebuddy-metoden

Bogføringen af udbetalingerne fra din kortindløser kan nemt udvikle sig til en voldsomt kompleks og tidskrævende affære. Derfor har vi opfundet Storebuddy-metoden. Den gør det let at bogføre betalinger og gebyrer korrekt, samt om du har fået penge for alle dine ordrer.

Book et opstartsmøde

Sådan virker Storebuddy-metoden

Storebuddy-metoden forudsætter, at du har oprettet en beholdnings- eller balancekonto i dit regnskab for hver af de kortindløsere, som du modtager udbetalinger fra.

På kontoen registreres betalingerne af de salg, som vi har bogført som betalt gennem den pågældende indløser.

Så kan du altid se, hvor mange penge du har til gode hos de kortindløsere, som du anvender i din webshop.

Book et opstartsmøde

Slut med hovedbrud over udbetalingerne

Når kortindløseren udbetaler dit tilgodehavende, sker det som en samlet udbetaling, men de har fratrukket alle gebyrer.

I takt med at Storebuddy registrerer udbetalinger, trækkes de fra den balancekonto, som viser dit tilgodehavende hos indløseren. Samtidig bogføres betalingen i banken, og gebyrerne bogføres på den udgiftskonto, du har valgt til formålet.

Det gør det nemt at se, hvor meget du har til gode hos din indløser på et hvert givent tidspunkt.

Book et opstartsmøde

Storebuddy kan klare alle former for salg

Med Storebuddy kan du registrere alle former for salg, uanset om det er på kort, MobilePay, fakturaer med forfaldsdato eller EAN-fakturaer.

Opsæt dine betalingsmetoder

Start med at vælge den rigtige kategori til de betalingsmetoder, du anvender i din webshop. Vælg mellem: -Kortbetaling - Faktura med forfald - EAN-fakturering Ud fra den valgte betalingskategori ved Storebuddy, hvordan den skal bogføre salget Bogføring af kortbetalinger Kortbetalinger og Mobilepay-betalinger bogføres ved hjælp af Storebuddy-metoden, som er gennemgået ovenfor.

Bogføring af faktura med forfald

Bogføring af faktura med forfald: Når en kunde køber på faktura med en forfaldsdato, oprettes fakturaen automatisk i regnskabsprogrammet med det antal dage, som kunden normalt har kredit Så kan ordren blive pakket og sendt, så snart du har modtaget betalingen for fakturaen. Bogføring af EAN-fakturaer EAN-fakturaer oprettes som en almindelig faktura i regnskabsprogrammet, som fremsendes som EAN-faktura. Når du har modtaget betalingen, så kan blive ordren blive afsendt fra din webshop straks derefter.

Vi har allerede hulpet mere end 5.000 webshops

- Og kan helt sikkert også hjælpe dig