Automatisk bogføring

- Sådan bogfører vi dine ordrer, 100% automatisk!
Bogføring af ordrer
Når du har et salg i din webshop, sørger vi 100% automatisk for, at salget bliver bogført i dit regnskabsprogram. Du kan vælge mellem regnskabsprogrammerne Billy, Dinero samt E-conomic.
Det foregår som udgangspunkt ved, at vi opretter en salgsfaktura (i enkelte programmer, kan vi dog også tilbyde bogføring i kassekladden). På fakturaen fremgår kundeinfo, ligesom de solgte produkter listes enkeltvis.
Betalingsmetoder
Vi opretter fakturaen ud fra den i webshoppen benyttede betalingsmetode. Har kunden har valgt at betale via faktura, med fx 8 dages kredit, så opretter vi en faktura med 8 dages kredit i regnskabsprogrammet. Har kunden der i mod valg at betale med kreditkort, så registreres fakturaen som værende "betalt".
Selvom ordren er "betalt" i webshoppen, så har du som webshopejer oftest endnu ikke modtaget pengene. Derfor registrerer vi betalingen, men ikke på din bankkonto, men som et tilgodehavende fra din indløser. Når pengene så lander i banken, sørger vi for at bogføre, at de ikke længere er et tilgodehavende, men derimod nu står på banken.
Denne service kalder vi "Storebuddy Payouts", og du kan læse mere om den nedenfor. I øjeblikket tilbyder vi "Storebuddy Payouts" i samarbejde med følgende indløsere:
Skræddersy opsætning efter dine behov
Når du benytter vores automatiske bogføringsservice, så har du stor frihed til at konfigurere opsætningen efter dine behov:
  • Du bestemme selv om vi automatisk skal godkende fakturaerne, eller de skal forblive som kladder
  • Du definerer selv, hvornår de er klar til at blive bogført i regnskabsprogrammet.
  • Du kan vælge, hvorvidt du ønsker fakturaen sendt ud via e-mail til din kunde.
  • Du vælger selv hvilke regnskabskonti, salg, betalinger med videre skal bogføres på.
Vi bogfører også betalinger, udbetalinger samt gebyrer
Når en ordre betales med kreditkort, går der ofte op til en måned, inden du modtager pengene på din bankkonto. Det skyldes, at indløserne - fx Clearhaus, Stripe Nets/Teller - tilbageholder dine penge i x antal dage, og derefter udbetaler dem i puljer.
I øjeblikket tilbyder vi Storebuddy Payouts i samarbejde med følgende indløsere:
Hvis du har prøvet det, så ved du, at det er tidskrævende at bogføre disse udbetaler, da du ikke har mulighed for at se, hvilke ordrer puljen dækker over. Det bliver bestemt heller ikke nemmere af, at de også opkræver et gebyr, og yderligere i nogle tilfælde tilbageholder en del af betalingen (rolling reserve), som medfører, at en del af udbetalingen for hver ordre udbetales med yderligere 30 dages forsinkelse.
For også at gøre den del af bogføringen nemmere - ja faktisk automatisk - har vi udviklet en service, som vi kalder "Storebuddy Payouts". Med Storebuddy Payouts bliver alle udbetalinger bogført automatisk i dit regnskabsprogram. Vi bogfører naturligvis også de gebyrer som din indløser opkræver.
Vi sikrer dig mod fejl
Som en del af vores bogføringsservice kontrollerer vi blandt andet, om din webshop har opkrævet korrekt moms på ordren.
Det lyder umiddelbart ikke så svært, at opsætte en webshop til at oprettet korrekt moms. Men der er efterhånden kommet rigtig mange regler og undtagelse, som kan være svære at overskue - og ikke mindst at opsætte i webshoppen. Derfor har vi udviklet en service, som sikrer, at du får besked, hvis vi ikke mener, at din webshop beregner momsen korrekt på en ordre. Derved undgår du, at du pludseligt får uforudset skattesmæk.
Se herunder hvilke automatiske kontroller vi tilbyder:
  • Alle ordrer kontrolleres for momsfejl. Det gør vi ved at sammenholde den moms din webshop har beregnet med den moms, som vores avancerede kontrol-algoritme beregner. Storebuddy-algoritmen tager højde for kunde typen, land og meget, meget mere. Hvis der er noget at bemærke, gør vi dig opmærksom via e-mail ligesom det vil fremgå i "Mit Storebuddy" .
  • Dit regnskabsprogram stiller krav til de kunde- og produktdata, der benyttes ved en fakturaoprettelse. Via "Mit Storebuddy" får du det fulde overblik over, hvorvidt der skulle være en ordre, som ikke kunne bogføres, fordi der eksempelvis mangler et kundenavn, land eller anden nødvendig information.
  • Det sker, at regnskabsprogrammer oplever nedbrud. Skulle det ske, giver vi dig straks besked, så de nødvendige foranstaltninger kan gennemføres.
  • Vi oplever indimellem, at der udføres opdateringer i webshoppen, som bevirker, at vores adgang til shoppen lukkes. Skulle det ske sørger vi for, at du får besked helt automatisk, således den adgangen, og derved den automatisk bogføring, kan genetableres hurtigst muligt.
Vi gi'r dig det store overblik
Via "Mit Storebuddy" får du det fulde overblik over din bogføring. Du kan her se hvilke ordrer der er bogført, hvornår det er sket, samt om fakturaen er sendt til kunden - og meget mere.
Opsætning - Det ta'r kun 5 minutter
I Storebuddy gør vi en dyd ud af, at opsætningen skal være så enkel og simpel, at det kan klares uden nogen former for tekniske kompetencer.
Når du bruger Storebuddy, er du lykkelig befriet for plugins, installationer og andre besværligheder, som oftes giver anledning til flere problemer end hjælp.
Det eneste du skal gøre, for at benytte Storebuddy er at indtaste adressen på din webshop. Simplere bliver det ikke.

Vi bogfører

950.000

ordrer hvert år - og brugerne er ikke i tvivl...

Logo
- automatiserer din bogføring.