1. Hjælp
  2. Ny kunde?
  3. Sådan kommer du godt i gang!

Sådan kommer du godt i gang!

 

Vi har skræddersyet en startguide, som sørger for, at du kommer nemt og godt i gang med Storebuddy.

1. Opret konto og forretning

  • Hvis du endnu ikke har en Storebuddy-konto, kan du oprette en ved at følge dette link.
    Herefter følger du den guide, som møder dig. Når du er gennem guidem, går du til punkt 2.
  • Hvis du har en Storebuddy-konto, men ingen forretninger, skal du tilføje en forretning. Det gør du således:
    • Log ind
    • Klik på Mine forretninger
    • Klik på Opret forretning
    • Herefter følger du den guide, som møder dig. Når du er gennem guidem, går du til punkt 2.
  • Hvis du har en Storebuddy-konto og en forretning, skal du logge ind og klikke på Mine forretninger (vælg den forretning, du ønsker at opsætte.

2. Tilføj salgskanal

Under Integrationer vælges Tilføj salgskanal.

Her vælges webshop-system, hvorefter relevant info angives og gemmes.

Du finder en detaljeret guide for netop dit salgssystem herunder:

3. Tilføj regnskabsprogram

Under Integrationer vælges Tilføj regnskabsprogram.

Her vælges regnskabsprogram, hvorefter relevant info angives og gemmes.

Du finder en detaljeret guide for netop dit regnskabssystem herunder:

 

4. Tilføj indløsere

Under Integrationer vælges Tilføj indløser.

Her vælges indløser, hvorefter relevant info angives og gemmes.

Du finder en detaljeret guide for netop dit salgssystem herunder:

4. Bogførings-opsætning

Din webshop, regnskabsprogram samt eventuelle indløsere er nu integreret med Storebuddy. Det gør det muligt, at konfigurere din bogføringsopsætning således Storebuddy ved, hvordan du ønsker dine salg og udbetalinger bogført.

4.1 Automations (bogføring af #salg)

Med Storebuddy kan du skræddersy efter eget ønske. For at opnå maksimal fleksibilitet, skal du oprette en såkaldt automation, hvor hver af de betalings-metoder, som dine kunder benytter i din webshop. Hvis én vi modtager en ordre, som er betalt med en betalingsmetode, som endnu ikke er defineret i en automatiserings-profil, vil salget ikke blive bogført.

Du tilføjer en automation ved at:

  • Klik på Bogføring#salg under Opsætning
  • Klik på Tilføj automatisering
  • Herfra kan du følge denne guide.

4.2 Udbetalinger (bogføring af #udbetalinger)

Du tilføjer en automation ved at:

  • Klik på Bogføring#udbetalinger under Opsætning
  • Klik på den indløser, som du ønsker at opsætte
  • Herfra følger du oprettelses-guiden

Hjalp denne artikel dig?

Related Articles

Søg efter en anden guide...